Atria Eesti 9 kuu käive kasvas 25,6 miljoni euroni

Atria Eesti 9 kuu käive oli 25,6 miljonit eurot, mis on 0,7 miljonit suurem kui eelmise aasta samal perioodil. Ettevõtte ärikasum ilma erakorraliste kuludeta oli 1,1 miljonit eurot, eelmise aasta samal perioodil oli kasum 0. Ettevõtte äritegevus muutus efektiivsemaks tänu korrastavatele müügitehingutele – selle aasta aprillis müüdi Linnamäe farm ning juunis Põlvamaal asuv Vastse-Kuuste lihatööstus. Kolmandas kvartalis teenis Atria Eesti 0,5 miljonit eurot kasumit.

„Vaatamata keerulistele oludele oleme suutnud n-ö nina vee peal hoida ja tunneme, et viimased müügitehingud on aidanud ettevõtte efektiivsust parandada – oleme saanud keskenduda tootearendusele, tootmisele ja ka müügitööle,“ märkis Atria Eesti juhatuse esimees Olle Horm. „Töötame kindla sihiga suurendada käivet ja kasumit, sama loodame teha ka turuosaga. Nii Eesti kui Euroopa lihaturg on pidanud pikalt taluma madalseisu, kuid see trend on pigem läbi saamas. Sealiha hind on tõusmas oma normaaltasemele.“

 

„Kogu tootmise Valka koondamine aitab kulusid kokku hoida ning muuta ettevõtet efektiivsemaks,“ ütles Olle Horm. „Vastse-Kuuste lihatööstuse müük aitab meil aastas ligi 0,5 miljonit eurot kokku hoida ning see tehing müügitulemusi kuidagi ei mõjutanud. Linnamäe seafarmi müük mõjutas meid erakorralise kahjumina umbes ühe miljoni euroga, mis tulenes soetushinnast madalamast müügihinnast, kuid võimaldas negatiivsele trendile piir ette panna.“

 

„Kolmanda kvartali tulemused olid head, mis teevad meid ka aasta lõpu suhtes optimistlikuks,“ rääkis Atria Eesti juhatuse liige ja müügidirektor Meelis Laande. „Eelmise aasta lõpus alustasime uute lihapihvide ja pallide tootmist ning nende müük ületas selle aasta prognoose kolmekordselt.“

 

„Selle aasta kolmandas kvartalis kasvasid müüginumbrid vaatamata turu üldisele paigalseisule,“ sõnas Meelis Laande. „Atria Eesti on jätkuvalt tugev grilltoodete tootja, kelle käes on turu parim šašlõkk, grillvorst ning toorvorst. Viimase Nielseni uuringu järgi oleme lihatööstustest kõige enam turuosa kasvatanud.“

„Järgmisel aastal võib valmistoodete turg mahuliselt jääda samaks, aga rahaliselt kasvab tänu tooraine hinnatõusule. Värske ja odava liha kampaania-pakkumised vähenevad,“ lisas Meelis Laande.