Hakkliha tarbimine suurenes

Käesoleva aasta kevadel on hakkliha tarbimine karbonaadide ja fileede arvel suurenenud, võrreldes möödunud aasta aprilliga kasvas Atria Eesti hakkliha müük 70%.

Jahutatud liha populaarsuse tõusu kinnitavad ka tarbijauuringud – veebruaris TNS Emori poolt korraldatud lihaturu uuring näitas koduse söögi valmistamise osakaalu kasvu.

Wõro, Maks & Moorits ning VK kaubamärke ühendava Atria Eesti turundusdirektor Rene Kiisi sõnul on hakkliha tarbimise kasv üks tarbimisharjumuste muutuste indikaator. “Toit valmib täna poe asemel kodus,” märkis Kiis.

“Samas ei saa hakkliha pidada nn säästutoiduks, muutus on toimunud toiduvalmistamise viisis, mis hakkab mõjutama ka tootegruppide edu või langust,” sõnas Kiis.

“Viimast kinnitab ka tõsiasi, et tarbija ei osta mitte kõige odavamat toodet, vaid eelistab nii sea- kui veiseliha sisaldavat nn kodust hakkliha,” ütles Kiis.

“Hakkliha arvel on langenud kõrgemasse hinnaklassi kuuluvate töödeldud ja jahutatud lihade müük, see on eelkõige karbonaadid ja fileed,” sõnas Kiis.

Atria kasutab hakkliha valmistamisel kontsernile kuuluvates Eesti farmides kasvatud sea- ja veiseliha.

Wõro, Maks & Moorits ning Vastse-Kuuste kaubamärke esindav Atria Eesti on suuruselt teine lihatööstus Eestis.

Atria käive kasvas möödunud aastal 20 protsenti ulatudes üle poole miljardi krooni kroonini. Atria viis 2008. aastal Eestis läbi kaks suurt ühinemist – alates 1. augustist ühendati Atria Grupiga AS Wõro Kommerts ja AS Vastse-Kuuste Lihatööstus.