Wõro, Maks & Moorits ning VK kahekordistasid Einevorstides turuosa

Turu-uuringufirma AcNielseni värske uuringu andmetel kasvatas Wõro, Maks & Moorits ning VK kaubamärke ühendav Atria Eesti juunis ja juulis oma turuosa grillvorstide, viinerite, sardellide ja verivorstide grupis kokku 21 protsendini, mis on kaks korda enam kui kevadel.

Grillvorstide segmendis ulatus Atria Eesti turuosa 31 protsendini. Atria on püsinud viimased aastad grillvorstide turuliider.
Uuringu alusel, grillvorstide tarbimine on vähenenud viie protsendi võrra ja keskmine hind langenud lähes kümme protsenti võrrelduna eelmise suvega.
Grillvorstid annavad kogu suvetoodete turust ca 40 protsenti ja marineeritud lihad – šašlõkid, ribid, muud suvelihad – ca 60 protsenti.
Enimmüüdud grillvorst Eestis on juba mitu viimast aastat Maks & Mooritsa Mahedamaitseline grillvorst, müüdumate hulgas on ka suure lihasisaldusega VK Toored grillvorstid ning hinnaklassilt soodsam Wõro Tõmmu juustuga.
Toiduliidu andmetel süüakse Eestis ühe inimese kohta aastas 35 kilogrammi sealiha, mis on keskmisest Euroopa elanikust 6,7 kilogrammi võrra vähem. Viimastel aastatel on liha ja lihatoodete tarbimine kasvanud.
Atria Eesti on suuruselt teine lihatööstus Eestis, mille kaubamärgid Wõro, Maks & Moorits ning VK omavad Eesti liha ja lihatoodete turust viiendiku. Atria on ka üks kahest lihatööstusest Eestis, kes omab kogu tootmistsüklit alates tooraine kasvatamisest kuni valmistoodeteni. Ettevõte kasutab oma toodetes kohalikku toorainet, mis pärineb Atria enda seafarmidest Lõuna-Eestis ja Läänemaal, kus kasvab aastas üle 70 000 sea.